Представление документа в формате MARC21

Поле Инд. ПП Название Значение
Тип записи a
Библиографический уровень a
001 Контрольный номер 9e6e38cb910f4e9abffe88764e0c6be3
005 Дата корректировки 20241121154945.6
020 a ISBN 978-5-7609-1926-7
040 a Служба первич. каталог. НБ ТвГУ
b Код языка каталог. rus
e Правила каталог. PSBO
041 0_ a Код языка текста rus
097 b Оператор Komarova.ES
100 1_ a Автор Yang Jie
245 10 a Заглавие Exploring the paths to improve primary and secondary school teachers’ digital literacy from a field-theory
260 a Место издания Тверь
b Издательство Тверской государственный университет
504 a Библиография Библиогр.: с. 649-650 (9 назв.)
520 0_ a Аннотация In the process of educational digitalization, teachers' digital literacy is a crucial factor. This article takes Bourdieu's field theory as the perspective and based on the analysis of the three dimensions of field, capital, and habitus, and finds that the current improvement of primary and secondary school teachers' digital literacy is faced with difficulties in the field, such as the dull digital atmosphere in the educational field, and teachers' digital literacy concepts. There are the difficulties of biased habits, the difficulties of cultural capital due to insufficient teachers' digital teaching capabilities, the difficulties of economic capital due to unbalanced supply of digital resources, and the difficulties of social capital due to lack of teaching and research team building. To this end, this article proposes to lead the digital atmosphere and focus on the construction of digital soft environment; reshape teachers' digital cognitive habits; strengthen digital training for primary and secondary school teachers to enhance cultural capital; integrate diverse digital resources to enhance economic capital; establish a digital learning community to expand social Capital optimization strategies.
653 0_ a Ключевые слова FIeld theory
a Ключевые слова Primary and secondary
a Ключевые слова School teachers
a Ключевые слова Digital literacy
a Ключевые слова Against
700 12 a Другие авторы Feng Xiaoyan
773 18 w Контрольный № источника e045d34c1c334087b3edafbacc790bac
t Название источника Традиции и новации в профессиональной подготовке и деятельности педагога
d Место и дата издания Тверь : Тверской государственный университет, 2024
g Прочая информация Вып. 22. - С. 645-650
856 40 u URL http://texts.lib.tversu.ru/texts/154153t.pdf
x Примечание для ЭОР Справка РИУ 2024
x Примечание для ЭОР Реестр суммарного учета сетевых локальных документов
i Дата подключения ЭОР 20241121
901 t Тип документа a
920 a Оператор Кома
954 b Дата поступления в ОК 20240822